آسفالت نیمه گرم الیافی

تولید کننده الیاف و افزودنی‌های نوین بتن و آسفالت

این نوع آسفالت که همزمان با ساسوبیت اصلاح و با الیاف پلیمری پلی اولفین-آرامید مسلح می شود، دارای مزایای بسیاری از جمله موارد زیر می باشد:

– اجرای همزمان با طول مسیر، روسازی یکپارچه و بدون درز و سهولت در اجرا

– مسلح شده باالیاف پر مقاومت آرامید به صورت سه بعدی و مقاوم در برابر تغییر شکل های دائمی

– رفتار مشابه لایه های صلب بتنی و جلوگیری از تمرکز تنش و توزیع مناسب بارهای سنگین در کل لایه های زیرین

– مقاومت بالا در برابر ترک های حرارتی و افزایش مقاومت رویه در برابر گسترش ترک های ایجاد شده در طول دوره بهره برداری

– افزایش مقاومت و ایجاد تاخیر در برابر بروز ترک های انعکاسی، خستگی و شیارشدگی

– کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و کاهش ترافیک به دلیل مسدود شدن مسیر برای انجام تعمیرات

– امکان ایجاد کاهش ضخامت در رویه به دلیل افزایش مدول برجهندگی آسفالت نیمه گرم الیافی نسبت به آسفالت معمولی

– سطح سرویس خوب و با ایجاد حداقل صدادر هنگام رانندگی

کاربرد این روش به صورت ویژه در محورها و مسیرهای با بارگذاری و ترافیک سنگین مانند راه های ترانزیتی و با ترافیک بالا، مسیرهای ویژه اتوبوس، پایانه های مخصوص حمل و نقل و یا بارگیری و … توصیه می گردد.

در حال حاضر نیز در کشورمان در محور کرج-چالوس (به طول 5 کیلومتر) و مسیر اتوبوس های تندرو شهرداری تهران از این روش آزمایش و اثبات شده در دنیا در حال استفاده می باشند.

مطابق آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز از نمونه گیری های انجام شده در محل اجرا، نتایج مقایسه ای زیر برای آسفالت معمولی و آسفالت اصلاح شده گزارش شده است:

برای مشاوره یا سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید

عکس های پروژه روکش محور کرج-چالوس

در تیرماه سال 94  اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اقدام به عملیات روکش آسفالت نیمه گرم الیافی در محور کرج –چالوس از تونل کندوان تا میدان امیرکبیر کرج به طول 5 کیلومتر توسط شرکت کندوان پارس نمود.از جمله مزایای این نوع آسفالت افزایش 2 تا 5 برابری فاکتورهای مقاومتی نسبت به آسفالت معمولی بر اساس مستندات آزمایشگاهی می باشد. طرح روکش آسفالت نیمه گرم الیافی این محور در دو فصل کاری از تیر ماه امسال آغاز و تا مهر ادامه داشته و سپس از اردیبهشت سال آینده مجدد آغاز  و تا اوایل آبان به اتمام می رسد. در این پروژه دو افزودنی اصلاح کننده خواص قیر و الیاف پلیمری مسلح کننده آسفالت استفاده شده است که از این دو ماده به طور همزمان برای اولین بار در کشور در این پروژه مورد استفاده قرار می گیرد